16 januari 2013

Nyfiken på utmaningar, experiment, innovationer, robotar - framtiden!


I kväll besökte jag och en vän - Tekniska museet  och Etnografiska museet - det var inte nördcafé i kväll, men intressant, många skratt och möjligheten att testa!

Jag har insett att jag gillar museum, bibliotek och kyrkor - för att dessa platser har ett lugn, en tystnad och människor som är trevliga vanliga och ofta nyfikna.

Tekniska museet har en fantastisk shop!

"Får hackspettar huvudvärk?" redaktör Paul Heiney

 "Nedkopplad - en familj, ett experiment, ett liv utan teknik" av Susan Maushart


"Vad är vetenskap? Och 100 andra jätteviktiga frågor"
av Martin Ingvar

"Stockholm gata för gata : en guide till brotten, böckerna, filmerna, musiken, personerna"
av Michael Masoliver


Lägg till bildtext






 
"Varför bar Fuglesang blöjor - allt du vill veta om rymden?" av Carsten Ryytty

"Levande industriminnen - människor och miljöerna" av Samuel Karlsson

"SOPBERGET - Ett fasligt skräpigt äventyr", GRO Play

"Nyfiken i en strut" av Ann Söderlund och Nanok Bie


Två filmer jag verkligen skulle vilja se på Tekniska Museet


Eftersom jag har bestämt mig att läsa "Framtidsutmaningar : det nya Sverige" 

av 

Barbro Beck-Friis

Mats Benner

Klas Eklund

Viveca Ax:son Johnson

Helena Jonsson

Emanuel Karlsten

Qaisar Mahmood

Tobias Nielsen

Eva Nordmark

Maria Oskarson

,

Johan Rockström

Bo Rothstein

Mernosh Saatchi

Nina Sanadaji

Emma Stenström

Jesper Strömbäck

Emma Stenström

Lars Trädgårdh

Ingela Wadbring

Stina Westerberg

,

Peter Örn. 


En bok jag verkligen se fram emot att läsa och därför prioriterar före andra böcker nu. 


Nu den 19 - 20 januari så tipsar jag dig att besöka Tekniska museet För vill du missa: ???

RobotverkstadFrån 8 år. Lör & sön kl 11.30, 12.30 & 14.30. Begränsat antal platser.
InnovationsverkstadLör & sön kl 12–16.
Experimentshow, Lör & sön kl 14.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar