20 januari 2013

Service på topp är ett hantverk!


70 % av de som slutar handlar gör det pga service (Källa: Geir Oterkjaer)

55% av kunderna i USA får förslag på ytterligare produkter eller tjänster.

41% av kunderna i EU får förslag på ytterligare produkter eller tjänster.

15% av kunderna i Sverige får förslag på ytterligare produkter eller tjänster. (Källa: Maria Sandow, Svensk Handel)

Vi har stora möjligheter till att förbättra oss och därmed öka försäljning genom ett förslag eller fråga.
På mässan har Nespresso en "Coffee Corner"
lite sorgligt att ingen av de fem maskinerna
funkade!
Bara under de 5 minuterna jag var där var det en
20-30 personer som var framme och försökte!
Tyvärr fanns det ingen servicepersonal vid montern - så
det var "inte så bra"! Ingen bra reklam för Nespresso.
Lite sorgligt! Så jag tog och twittrade
#Nespresso och #Formex kl 10.20. Men inget har
hänt än med svaret där! Jag gick också till mäss-service desk
och informerade dem.


DÅ hände det grejor - och maskinerna blev
servade och började att fungera!

Jag tog mig en kopp espresso!
Det gäller att hjälpa till om man vill ha
service på topp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar