7 mars 2013

En ungdomssaga om välfärd i konungariket!


 I dag var jag på Stockholm-Rotary RK fick jag möjligheten att lyssna på Ritta Jacobsson som har skrivit 38 böcker och över 800.000 exemplar i Irland, Tyskland, Italien, Norge och Finland.

Hon hade en önskan under lång tid att skriva och fick chansen att skriva ungdomsböcker och har hållt på med det på heltid 1994 på heltid.

Jag köpte böckerna:
"Afrodite och döden" av Ritta Jacobsson 
"Spårhundenvinnare, och det med rätta" Dagens Nyheter

"Afrodite och sveket" av Ritta Jacobsson

"EXEKUTORN" av Helena Nurmi (pseudonym  Ritta Jacobsson 





"Värdskap och destinationsutveckling" hos Värdskapet AB där Cissi GrapeNäringslivssamordnare Värmdö kommun och Helene Magnusson, Projektledare ambassadör & värdskap Örebro.

"Det goda värdskapet - Konsten att få människor att känna sig välkomna" av Jan Gunnarsson och   Olle Blohm.

Att arbeta med värdskap i sitt utvecklande av destinationer kan man göra genom att uppmuntra olika aktörer att samarbeta, att samlas runt något och utbilda personerna. 




"Hur styr vi välfärden mot högre kvalitet?" arrangerat av Entreprenörs forum, Leading Health Care och FORES. En fråga jag ställer mig är om det överhuvud taget finns några kvalitetkrav som om de bryts är anledning för att bryta avtalet? Vilka uppföljningar görs av de ingångna avtalen? Efter att ha talat med ett antal personer som gjort mycket affärer med offentlig sektor kommer jag till slutsatsen att det verkar vara mycket svårt att få ordning på detta om inte kvalitetsnivån är definierat i avtal? Att mycket sällan uppföljning görs i dag.

"Upphandling och kundval av välfärdstjänster - en teoribakgrund" av Mats Bergman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar