20 mars 2013

Ett liv av överraskningar!

I dag så var det ett tidigt frukostmöte med Entreprenörskaps forum med temat "Finansiering av gröna innovationer", MEN jag tog för givet att det skulle vara på samma plats det bruka vara i Kungstornen. Träffade några trevliga damer som kom från SIS och Nordea, som bad om ursäkt att de var tidiga. Själv tyckte jag att det var otroligt ödmjukt att göra det när vi var precis i tid. Jag började med frukosten, men ...

När jag skulle registrera mig så var det klart att jag var på fel plats och nu var på "Utbildningsnätverket" som arrangeras av Kompetens Gruppen.

Vilken tur att jag var i god tid innan - och fick "springa" bort till  Summit Hitech, Sveavägen 9! Jag var i god tid för att mingla - men fick ta med mig kaffet in!

"Vid detta frukostsamtal diskuteras bl a:
  • Hur skapar vi förutsättningar för privata investeringar i ”grön teknik”?
  • Hur gör vi det attraktivt att investera i gröna alternativ?
  • Vilka är framtidsutmaningarna inom detta område?"
med

Medverkade gjorde: "Marie Reinius, vd SVCA, Per Strömberg, Senior Research Fellow Sifr och professor i finans vid Handelshögskolan i Stockholm, Björn Westerholm, vd MyFC; och Magnus Rehn, Business Coach – Cleantech STING. Moderator är Susanna Baltscheffsky, redaktionschef, Ny Teknik. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar