26 mars 2013

SL - hur funkar det?


I dag så trodde jag att jag blivit av med mitt SL-kort, som är ett månadskort. Jag har fått lära mig att jag ska spara kvittot och genom att ange en kod på kvittot kan jag spärra kortet och få ett nytt.

Men när jag talade med spärr-personalen vid Östermalmstorg fick jag två nya varianter. Mitt kort skulle vara registrerat på SLs hemsida, samt att jag skulle köpt kortet över nätet. Men att jag skulle få vänta några dagar på ett nytt kort. Vad är det som gäller, SL? För det första beskedet jag fick skulle ju rent tekniskt vara möjligt om ni vill?

Att jag skulle behöva vänta en dag är ju lustigt och liknar väl mer bankernas handhavande av betalningar. Där man väntar några dagar - eller som i ert fall låter mig betala enkelresor. Varför inte göra det enkelt? Vad hindrar er från att jag hämtar ett nytt kort på SL kundcenter när mitt kort spärrats, vilket det borde kunna göras omgående?

"Lite slöare än en bank!5 dagar - varför all denna tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar