3 mars 2013

Visst vill man vara på bra humör!

I går så kommer jag in i en Pressbyrå. Jag hade ett samtal med expediten, men det uppenbarade sig en person framför mig som helt sonika gick före. Det gjorde mig lite upprörd och jag hade valt att inte handla där om det fanns något alternativ.

När jag skulle åka med buss 3 mot Slussen så visade det sig att det var 19 min till nästa buss när det är 10 minuters trafik. När jag ringer SL kundtjänst - så blir svaret - "Det vet vi - det är kallt ute". Men det var plussgrader? Hur kan detta komma sig?

När jag ska starta datorn i morse så vill den installera ny programvara, vilket ledde till att min tre försök med PIN-kod. Resulterade att jag fick med hjälp av Telia kundservice gå in via "Mina sidor" och finna PUK-koden. Men det funkade inte heller. Använde bara 5 av mina 10 försök. Fick informationen att Telia butik vid Ringen har öppet mellan 10-17. När jag kommer dit så renoverar de och öppnar inte förrän den 8 mars. Killen som hjälper mig vid Telia butik  Kungsgatan har alltålamod i världen och ger mig rabatt på mitt mobila bredband pga besvär! Som tack fick han tips på boken "Kina som stormakt" och Svensk kinesiska föreningen.

Jag är nöjd med Telia som fixade det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar