1 april 2013

De betydelsefulla!

En  helt fantastiskt solig dag i slutet av mars - mitt i Småland. Det var här det började för en så där 45 år sedan.

Det var här i skogarna som mitt intresse för skogen, naturen och miljön föddes och i dag är något, som jag tycker är så viktigt, Särskilt när min 1 åriga brorsdotter är med. Det är bland annat om hennes framtid det skrivs om i slutrapporten från Framtidskommissionen som jag håller på att läsa.

Det var här jag satt i min först styrelse
 för I11 Sportskytte förening  Det var här jag lärde mig spela golf , som jag har gjort i 33 år. Det var också här som jag sålde mina första jultidningar, delade ut reklam och sommarjobbade.


Det var här som jag blev studentkårsaktiv,  arkiverade mig politiskt och startade mitt första företag för över 20 år sedan.

Det är i samtalet med nära och kära som man förstår hur mycket man har utvecklats och hur mycket man har lärt sig. Hur viktigt det är att stan upp och att reflektera.

Det är då jag förstår hur viktig min familj och mina vänner är - de som finns i vardagen, men också de från förr, somkkan sätta saker och ting i perspektiv. Så mycket är ännu ogjort underbara framtid!

Det kommer att vara viktigt att lyfta fram hjältarna från förr som har betytt så mycket för att det gått bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar