28 april 2013

När man blir äldre blir man klokare!

I fredags fyllde min far 80 år. Det innebär att han var 6 år när 2:a Världskriget startade och 12 år när det blev fred.

Pappa är en fantastisk person när det kommer till att:
* återanvända, återvinna och att spara "bra att ha saker".

* Han är en förebild i sitt engagemang i Yrkesförarrådet, Motormännen,TBV, Transport, Afasi-föreningen. I11 Sportskytteförening och olika företagsstyrelser. Han och jag satt i samma styrelse i I11 Sportskytteförening i början av 80-talet. Än i dag är han en person som jag frågar till råds - ofta säger han att han inte vet först, men sedan kommer han alltid med något tips om hur han har gjort eller skulle göra. Numera har jag blivit så klok att jag både lyssnar och i bland följer dessa råd.

* Han är liksom min mor en person som alltid bryr sig om andra och som inte ställer sig vid sidan om bara för att vara åskådare.

I dag är han inte bara en förebild för mig utan också för sina barnbarn - inte på samma sätt. men på hans sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar