16 maj 2013

En flygande start!

För några veckor sedan så skrämde jag nästan livet ur en av mina nya grannar efter att hon hade försökt öppna fel dörr. Jag var övertygad om att det var ett inbrottsförsök - gick fram till dörren och slog med knytnäven. Detta resulterade i att hon flög en meter upp i luften och bad så mycket om ursäkt.

I dag träffade jag henne igen och fick möjligheten att hälsa dem välkomna på ett vänligare sätt. Hon hade haft dåligt samvete för hennes misstag och berättat om det för sina arbetskamrater.

Det visade sig att hon delar mitt intresse för böcker, men mer skönlitterärt och äldre klassiker. Imponerande då hon kom hit från Vitryssland för 2 år sedan och hennes man för 7 år sedan. Vi hade ett givande samtal på vägen in mot city.

Trevligt att få trevliga grannar  eller är det något man förtjänar. Kul att ha några som kan ryska i huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar