6 maj 2014

Bli inte lurad av SL!

Är du "lurad"? SL har kört en kampanj - "sommarkort" - som för de flesta måste vara värdelös? Maj till slutet av augusti dvs för 2400 sek! Jag hade tänk att köpa detta kort, men när jag frågade visade det sig vara på följandevis! 1maj till 31 augusti - "sharp"!

För mig där mitt kort går ut 9 maj och har en veckars semester vilket ger att mer än halva förtjänsten är borta redan där! Då känns det bättre att betala de 790 sek per månad. Detta gör att i stället för att spara 367 sek genom att ligga ute med 1610 sek. Sedan vet jag inte om de kommer att bli fler resor under perioden - varför de blir ännu mindre sparat med tiden!

... så det gäller allt att ha koll - för det som se ut att vara en bra affär kanske inte är det. Be om ursäkt att jag inte varnade er innan den första maj för er som gjorde investeringen! Hade fallet varit så att jag hade fått åka på det fram till den 9 september hade jag slagit till!

Din vän i kollektivtrafiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar