4 maj 2014

Bok-klok - en förberedelse inför Almedalen 2014

En insikt jag fick i veckan - kommer från detta citat från Jessica Cederberg Wodmars bok "Hyfsat hållbar" - "Det är enkelt att förivra sig och tro att alla andra är lika intresserade av det man själv har i huvudet." Ibland så är mitt engagemang så stort att jag berättar det för alla som jag träffar - jag hoppas väl då att jag i alla fall ska så ett frö?!

I tisdags - min lediga dag - så hade jag turen att få en massa böcker och rapporter:

1). "The emergence of China and India as new innovation power houses - Threat or opportunity?", Christina Chaminade, Davide Castellani, Monica Plechero

2). "Upphandling och kundval av välfärdstjänster - en teoribakgrund", Mats Bergman

3). "Vilken ojämlikhet är mest orättvis? - Patientinflytande och egenavgifter i svensk vård",
Anders Anell

4). "Skolmarknaden - Nya vägar framåt", Fredrik Bergström och Emanuel Welander

5). "Varför upphandlar inte offentlig sektor fler innovationer?", Karl Lundvall och
Carl von Utfall Danielsson

6). "DET HÄR ÄR VÅRT LAND - Tio berättelser om mångfald", Kristian Hultqvist (text) och
Fredrik Persson (foto)

7). "Institutioner och incitament för innovationer - Entreprenöriella vägval för svensk tillväxt",
Pontus Braunerhjelm (red.), Martin Andersson, Anders Broström, Magnus Henrekson, Tino Sanandaji, Per Thulin, Joacim Tåg

8). "Germany reunified. 25 years on. - 25 exciting perspectives on Destination Germany",
Petra Hedorfer

9). "20 Years of Entrepreneurship Research - From small business dynamics to entrepreneurial growth and societal prosperity", Pontus Braunerhjelm

10). "Världens öppnaste land - arbetskraftsinvandring efter reformen 2008", Pieter Bevelander,
Henrik Emilsson, Karin Magnusson, Sayaka Osanami Törngren

11).  "Lilla entreprenörsboken", skrift från Grant Thornton genom VD Peter Bodin

12). "Globalt Ledarskap - så fungerar det i praktiken", Naseem Uuraishi-Larsson

Jag är nyfiken! Har en lång resa till IKEA Barkarby där jag arbetar - den restiden använder jag för att läsa böcker och tala med människor. I nästa blogg kommer jag att berätta om några av de personer jag har mött under senare tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar