25 maj 2014

En av mina mest betydelsefulla dagar, som jag hoppas gör skillnad i det lilla och stora!

Att ha Europaparlamentsval, Morsdag och min födelsedag på samma dag vet jag inte om jag har eller kommer att få uppleva igen?

Jag vill var med och bygga ett Sverige tillsammans med er, som ta tillvara så mycket mer av den kraft och de styrkor som vi alla bär inom oss! År 2018 kommer jag att kandidera till Sveriges Riksdag! Det har varit en process på 12 år, men det mesta jag har gjort och inte gjort har varit inställt på detta! Det kommer inte bli lätt - men vem har sagt att det ska vara lätt? Mörka krafter har tagit sig in i ett av våra mest betydelsefulla organ för vårt demokratiska system! Sverige demokraterma är ett parti som har till syfte att splittra och "spela matyrer" - det så de vinner röster!


Jag har fått en av mina bröder att rösta i kyrkovalet för att stoppa dessa mörka krafter från att ta mandat i kyrkovalet. I år röstade min mor för första gången på många år pga att SD inte ska få inflytande även i Europaparlamentet!

Gå och rösta! Det är viktigt för dig och mig, för Sverige, Europa och världen! Din röst räknas!

Jag ska vara rösträknare på Kungsholmen - och anser att det är en av de viktigaste och finaste uppdrag man kan få! Jag har nu bott 20 år i Stockholm och har mer och mer börjat se det som min stad - men helt integrerad kommer jag nog aldrig bli - jag kommer alltid att vara smålänning!

Min mor är betydelsefull för mig och har varit det i hela mitt liv - i dag är det också hennes dag! tillsammans med alla andra mödrar!

Vet ni varför vi just har denna dag som Morsdag? I Asien och USA är det andra datum?

 Det är lite som ett Kinderegg - tre önskningar i ett: Morsdag, Europaparlamentsval och min födelsedag!

Hedrar era mödrar - vilket jag har gjort i två bloggar - samt sagt hur betydelsefull hon är - ofta, men säkert inte tillräckligt ofta!

Europaparlamentsvalet är viktigt för att de påverkar ca 60% av de kommunala besluten. En fråga jag har ställt mig är varför inte mer satsas på detta? Jag hoppas att vi sänder de bästa och klokaste ner till Bryssel - då borde inte ens SD vara på kartan.

För mig är Klimat/miljö, företagarfrågor och socialt ansvarstagande viktiga frågor och kommer att vara det lång tid framöver! Jag läster otroligt många böcker är mycket politiskt intresserad och vill göra skillnad i vardagen!

Nu har jag haft "tur" att få arbeta för IKEA Barkarby - där jag får energi (har inte haft en tråkig dag), vara med och bidra och jag känner att jag gör en skillnad varje dag för de många människorna. Jag har fantastiska kollegor med samma värderingar som mig! Tillsammans kommer vi att utvecklas!

"Det mesta är ännu ogjort! Underbara framtid."



I nästa blogginlägg  kommer jag att beskriva de 46 bra saker som jag gjorde i går och kommer att göra idag och i morgon!


Se bästa filmen "Pass It Forward!"

 Det handlar om att göra skillnad för andra - men också att få Stockholm, Sverige och världen att bli lite bättre!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar