13 juni 2014

Hallå - SL och MTR ! Lyssnar ni?



Det kan väl inte vara någon nyhet för er att VM i fotboll startade i dag i Brasilien. Det var en tuff match - jag somnade och missade Brasiliens självmål. Ett tag trodde jag att det var Brasilien som hade gjort mål - och det hade de ju fast i fel mål! Andra halvlek var jag vaken och kunde se Brasiliens tre mål - även om straffen var tveksam och Kroatien blev avblåsta!

Sedan vid 00.00 var det tid att åka hem. Sakta men säkert så erövrade jag några zoner på TURF och gick mot Skanstulls t-banestation. Åkte över bron mot Enskede - men det var 24 minuter till nästa t.bana mot Hagsätra skulle gå! Jag stod där på perrongen och läste en bok och plötsligt kom ett tåg in på perrongen. Jag steg på och fortsatte att läsa boken "One World - One Company" av Fredrik Härén. Plötsligt så hör jag Tallkrogen ropas ut i
högtalarna - "attsingen" - FEL linje. Hur var detta möjligt? Tåget hade kommit in på Hagsätra sidan? MEN det var möjligt. Så det var bara att öka steglängden och gå! 01.30 på natten!!! Sista tåget verkade det vara. DÅ slog det mig att jag inte kommer att kunna ta mig hem  när matcherna börjar kl 00.00. HAR SL och MTR tankt på det? Troligen inte?

Jag har 3 timmar fram och tillbaka till jobbet - för mig är det viktigt att komma i tid. Jag tar t-bana, pendel och sedan buss! MEN tyvärr är detta ett riktigt äventyr - kedjan är inte ofelbar och har flera svaga länkar. Jag har använt mig av resegarantin - men slutat eftersom det inte verkar vara någon "garanti". I tisdags tog hemresan 3 timmar! Hur är det möjligt? Jag har aldrig fått någon ersättning av SL, MTR, Go Excellent! Vilket ar en besvikelse. Det är nästan så att jag skulle få ersättning som affärsutvecklare för SL och deras underentreprenörer! Snälla kan någon ta tag i detta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar