29 december 2017

Vad är det som är viktigt - på jobbet?

Vad tycker du är viktigt? Förutom att få vara frisk och att din familj och vänner får vara friska. Att ha så det räcker när det gäller det ekonomiska - att ha ett arbete - att vara i ett sammanhang och kunna göra en skillnad!

Jag vill göra skillnad - det finns inget hellre jag vill! Därför är det viktigt att de företag jag arbetar för eller valt att samarbeta med har "sunda värderingar"! Vad menar jag med sunda värderingar?

Vad är de viktigaste för mig -
1) Ärlighet - att klimatet på arbetsplatsen är öppen och att jag delar med mig av mina erfarenheter och kunskap.
2) Engagemang - beredd att göra "allt" som är lagligt för att kunden ska få en utmärkt upplevelse och lämna oss som en nöjd kund som vill göra affärer med mig/oss igen
3) Team - "laget är större än jaget" - vilket naturligtvis i vissa lagen gör att jag få ger avkall från mina idéer ibland för att andras är bättre. Jag kommer ALDRIG att kunna åstadkomma det vi kan göra TILLSAMMAN själv.
4) Målmedvetenhet - när vi väl är överens så arbetar vi tillsammans mot DET!
5) Göra skillnad - att få var i ett sammanhang där jag får göra skillnad för "de många" människorna, tillsammans med mina kollegor och kunder. När jag arbetade för IKEA så hade vi insamlingar för tex vatten, översvämningar på Balkan mm. Detta gjordes tillsammans med kunderna - kunden gav tex 10 sek och IKEA gav lika mycket. Det kändes bra - vid varje lunch lade jag på 10 sek och IKEA gjorde det samma.

Att vara i ett sammanhang med människor som jag respektera, beundrar och som ställer upp är viktigt för mig! Arbetar du på det där "fantastiska" företaget som har en vakans på miljö eller kundrelations sidan så kan jag vara intresserad. Jag är en "free-agent" och vandra nu mot nya mål!

Jag är en småländsk ingenjör och ekonom med "svart bälte" i telefoni och kundkontakt!

Du eller en vän kan kontakta mig på:
+46706446224
peter.pettersson@jcs.se
PS Ring idag i morgon kan jag arbeta för någon annan DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar