12 februari 2018

Har Nya Moderaterna blivit det gamla Folkpartiet?



Jag är bekymrad över valet den 9 september! Vi står inför många utmaningar, som integration, klimatet, bostäder, kommunikation,arbeten, skola, sjukvård - listan kan göras längre. De verkar som att många politiker tror att de kan gnälla väljarna till valurnorna.

Jag blir ännu mer bekymrad när jag ser Moderaternas valfilmer - ""En hoppfull framtid för Sverige" och "Nya Moderaterna Göteborg". När jag hörde Elisabeth Svantesson (M) tala om Göteborg och Sverige - men även regeringen var det något jag inte kände igen mig i. 

Jag tror att människor vill arbeta och inte behöva gå på bidrag. Jag tror att medborgare och företag företårs att det behövs skatter för att vi ska kunna invertera i välfärden. Jag ser de fantastiska människorna runt omkring mig  - när jag är i Tensta, Södermalm,  Fittja, Enskede, Skärholmen och Kungsholmen. Jag vet att vi kan bygga Sverige tillsammans - för alla behövs!


Du är "verklighetens folk"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar