16 februari 2018

I bland så händer det!

 Jag gillar inte att skriva negativa blogg inlägg och särskilt inte mot Telia, som har koll på mig. Men i bland är inte heller min våld perfekt.

I fredags besökte jag Teliabutiken på Kungsgatan - med stans bästa kaffe. Efter samtal med Jesper på Telias kundservice så beger jag mig ner till Teliabutiken. Det visa sig att  jag har förbrukat 20 GB i december, 104 GB i januari och 48 GB i februari till den 15 februari. När jag tig abonnemanget sa de att jag gott och väl skulle klara mig på 20GB efter att ha haft 12GB. Tyvärr hade de fel.


Jag fick veta att jag skulle besöka Teliasbutik efter att ha talat med Kajsa på kundservice, men hos uppmanade mig att kontakta butiken igen. Mojje kunde inte hjälpa mig - varför jag ber att få tala med butikschef Richard, men inte heller hjälpte det. Det är värdelöst när kundtjänst personal inte fyller i vad de har gjort i ett ärende. Richard hade under sina 13 år på Telia varit ned om att de hade debiterat fel! Kanske var detta första gången - vem vet? Försökte att få tag på Telia kundservice igen, men det var 16 minuters kö - så jag väntade i butiken. Min Kopter hinna hade nästan trillat av min Samsung S8. Jag fick tag i personal på kundservice och fick hjälp så långt att vi skulle testa med 10GB och se vad dessa försvann.

Adam hjälpte mig sedan att sätta dit den nya skyddsfilmen på mobilen. Nu vågar jag knappt surfa alls pga att jag får varningssignaler för för hög dataanvändning. Vi få se om jag måste ta mig till Samsungs verkstad i Kista för att åtgärda felet på hårdvaran.'' Jag får hjälp med att sätta dit Kopter-filmen - men nu finns ingen garanti kvar efter 3 byten á 175 sek utan kvitto - men det är 1 års garanti så vi får väl se.

Att något sådant här kan få förstöra ens humör och dag är inte någon av mina bästa egenskaper.


1 kommentar:

  1. Hej Peter!

    Jag har läst din blogg och förstår det som att det var problem att förstå var surfen försvunnit. Vanligast är att det kommit en ny uppdatering till mobilen och att det är inställt att ta av mobila surfen för att slutföra uppdateringen.

    Ett tips är att ställa in mobilen att bara uppdatera när den är uppkopplad mot en trådlös router. Det vill säga om du alls brukar vara det. Alternativt kan du själv välja när mobilen och dess appar uppdateras.

    Har du fler funderingar om detta får du gärna höra av dig till mig eller mina kollegor på www.facebook.com/telia

    Ha en trevlig helg!

    //Anna Pettersson, Telia Kundservice

    SvaraRadera