13 mars 2018

"Är det något vi kan gömma oss bakom"?


Vem trodde att jag skulle citera kommentatorerna
i matchen Sverige och Norge i våran super-sport
Curling. Har inte kunnat följa så mycket som jag
har velat under Paralympics i SydKorea.

De flesta som följer mitt bloggande och vloggande
vet att jag läser mycket böcker!

De kommande veckorna kommer jag att ägna åt att
läsa om något av de viktigaste vi har är demokrati!

*.  "Makthavare i fokus" av Gunnar Wallin, Peter Ehn,
Magnus Isberg, Claes Linde

*   "Challenges to Democracy - Eastern Europe Ten
Years after the Collapse of Communism" av
Sten Berglund, Frank H. Aarebrot, Henri Vogt,
Georgi Karasimeonov

*.  "Democracy and the Marketplace of Ideas - 
Communication and Government in Sweden and the
United States" av Erik Åsard och W. Lance Bennett

*.  "Bygg mänskligt" av Carl-Axel Acking, Carin Boalt,
Gösta Ehrensvärd, Torsten Hägerstrand, David Ingvar,
Rikard Küller, Göran Lindberg, Börje Löfstedt,
Gunnar Jarle Sorte, Olle Svedberg och David Wyon

*   "Regional Cooperation and International 
Organizations - The Nordic model in transnational 
alignment" av Norbert Götz och Heidi Haggrén

*   "FRED! 100 röster mot våld och krig" av 
Saam Kapadia och Jeppe Wikström


"... vet alltings pris men ingentings värde" av Oscar Wilde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar