18 mars 2018

Centerpartist tar makten i egna händer!


Apple stödjer Windows!

När jag var yngre så kunde man få en
Kolosalformat på Oxgrillen efter krogen
och discona var stängda!
 Vad har hänt i Växjö - Växjö - vem hade kunnat tro det?

Nu har jag två gånger gått genom gångtunneln
över stationsområdet vid Växjö station och
där är det mörkt!  Till och med jag känner mig
otrygg och det är jag inte ensam om.

Så (1) jag ringer Polisen (0771-141400) för att
förhindra brott. MEN jag möts av Polisens
kundcenter och en dam som med en "dåres
envishet" hävda att det är kommunens eller
Trafikverkets ansvar! Jaha!

(2) Jag ringer Trafikverket (0771-503503) men där
fanns det ingen möjlighet att tala med någon.

(3) Så jag ringer till Växjö kommun - men det är ju
söndag - så alla i Småland är i kyrkan? Men klockan
var ju bara 07.30 - så så var inte fallet. Jag kontaktar
dem dock via deras journummer, som sköts av
SOS Alarm.

4) Ringer Securitas som ansvarar för bevakningen på Resecentrum, vilka jag har haft mycket kontakt med de senaste månaderna då de satte p-bot på pappas bil när han låg på sjukhuset. Var också i kontakt med en Securitas vakt på Värendsgatan på Lördagskvällen. Men han sa att de inte var hans uppgift?

Vem öppnar? Efter att McDonalds lagt
ner sin flagg butik i Växjö.
 SOS Alarm har en stjärna som heter Martin och
förstod vikten av mitt samtal och skriver ett ärende.
Han nämner att det kan vara Jernhusen, som ansvarar
för detta eller Fastighetsförvaltaren Primär.

(5) Jag ringer Primär och Jonathan svarar - han är en
extern leverantör till Primär, men försöker hjälpa
mig så gott han kan.

 ... Martin ringer, ni kommer ihåg honom på SOS Alarm
han meddelar att han har talat med de ansvariga, men
att dessa inte kommer att kunna ta tag i det innan måndag.
Kanske är alla hemma på hemmakväll!

(6) Då tar jag och ringer Smålandspostens TIPS-telefon 
0470-770607.Fantastisk sida - kolla på den. Petronella
säger att de har haft andra som ringt också - men vill
ha möjligheten attringa mig senare. Det går ju naturligtvis
bra!

Hoppas att ni ser allvaret i det hela - vad kan inte hända om
det går någon över denna mörka gångbro. Här finns ett antal
ställen att gömma sig på om man skulle vara ute efter att
göra något olagligt. Listan kan göras lång - knarkaffärer,
Det var faktiskt tomt på gatorna innan
23.00
våldtäkt, rån mm. Vi får verkligen hoppas att inget har hänt
under fredags och lördagens kväll eller natt. Så varför ta
ringen det på allvar mer änPetronella och Martin? ... och de
andra medborgare som har ringt Smålandsposten.

Jag ser det som min plikt som samhällsmedborgare att bidra
med att göra vår stad lite tryggare (även om jag bor i
Stockholm nu). Så HJÄLP TILL du också!

Vad händer i Växjö?
Jag är inte bara centerpartist utan också samhällsmedborgare. Hur tar du ditt ansvar?

Vill du läsa mer av denna typen av kåserier - like-a, skriv en kommentar eller/och sänd en 10:a med swish till 0706446224.
Pengarna används för att stödja den undersökande journalistiken!

Nu har polisen kontaktat mig igen för att få ytterligare information och SMP har skickat en "praktikant på mig" - och vi kommer säkert att göra ett bra arbete tillsammans.

För vi löser det inte om vi bara skickar det "mellan olika stolar" - lite dum måste jag allt vara när jag engagera mig så här - men det var en tjej som blev rånad på mobil och pass i Söndags. Hade vi varit mer handlingskraftiga hade vi eventuellt kunnat undvika detta!

TA DITT ANSVAR!


Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar