21 mars 2018

En vän från förr!


Kom på att jag för många år sedan 15-20 år sedan
Visst är det coolt med variatio
umgicks med en kille som senare konverterade
Think Big Lecture på SF Bio i Kista
till Islam. Jag har inte hört av honom under alla
dessa år! MEN idag ska jag ringa honom och se hur han uppfattar läget i dagens Sverige!

Han valde att gifta sig med en kvinna och för hans
fru och hennes familj gjorde han valet att bli muslim.
Jag vet inte om man kan vara både kristen och muslim?

Jag kom på att jag är väldigt intresserad av Islam och
En av de mest okända världs-
delarna 
vilket liv det kan bli för att några vill ha böneutrop -
Biblioteket i Stockholm - en del av demokrati
några minuter i veckan? Jag trodde att det var fem
gånger per dag sju dagar i veckan.
Det är jag som bestämmer!

På tiden att det svenska folket ta tillbaka
flaggan!
Bageriet på Skanse
Jag är själv uppväxt i området det rör sig om. Jag föddes där men flyttade när jag var sex år. Började mellanstadiet i utkanten av området 1979 -1982. På den tiden var det många chilenare som flytt till Sverige. Vi hade också klasskamrater vars föräldrar var arbetskraftsinvandrare från Grekland och forna Jugoslavien.
Lanthandel på Skansen
Det gäller att ha skoj

Högstadiet gick jag på Arabyskolan 1983-1986. Vi var en mångkulturell skola. Hade jag och mina föräldrar fått välja skola hade det inte blivit denna! Men i dag är jag tacksam att jag fick gå på denna skola och ha denna erfarenhet med mig. En av de 8 nynazisterna under kravallerna i Växjö i april 1985 - gick i en parallell klass till mig. Tror inte att han hade det helt lätt.
Vi bygger Sverige tillsammans!

Jag tyckte det var en riktigt bra skolgång. Jag hade inte lätt för mig - hade svårt med att läsa. Det har jag ändrat på under senare år. Då jag är en av de som läser mest i min omgivning. Jag har altid haft lätt för matte och naturvetenskap - vilket gjort att jag har fått kämpa med svenska, språk och haft intresse av samhällsfrågor!

Jag har blivit kallad rasist, vilket jag är mycket konfunderad över och har funderat på mycket. Vad fick denna person att tro det?

Jag vill att Sverige ska vara ett bra land för alla - jag vill att vi ska bygga det nya Sverige tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar