8 mars 2018

Var ligger Engelbrecktsgatan 2?


 När saker blir lite som man inte har planerat det hela!

Ingen aning svarade Östermalms partet jag tvingade att
 stanna utanför Kungliga biblioteket?
Jag gick och talade meden vän från Öland i min telefon.
När jag var framme vid Engelbrecktsgatan 2  - visade det
sig att detta var Bulgariska ambassaden. Men
de är ju med i EU - så hur "farliga" kan de egentligen vara
att knacka/ringa på?

Förutom de två skällande dobberman hundarna innanför
dörren verkade han inte vara så välkomnande! Så det
handlade om att gå ut på nätet och leda upp var Värdskapet AB
skulleha sitt arrangemang.

Det visade sig vara på Engelbrecktsplan 2.
Byggnaden jag hade gått förbi för en liten stund sedan.
Så det handlade om att gå tillbaka IGEN!

Jag skulle gå på värdskaps seminarium nu på
frukosten. Kaffe och några frallor fick jag i mig.
Blev placerad på en stol ute i korridoren precis vid
frall-bordet. Där jag varidel-öra vad de sysslade med
inne i seminariesalen.

En fantastisk föreläsning av Janne Gunnarsson.
Han gav oss 7 ledarskaps inriktningar:

1)   Tjänande före egennytta.

2)   Ansvar före undvikande.

3)   Helhet före delar.

4)   Omtanke före likgiltighet.

5)  Nyfikenhet före arrogans.

6)  Dialog före konflikt.

7)  Glädje före besvär.

Det var en fantastiskt föreläsning som Janne höll!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar