20 mars 2018

Ett välkomnande värdskap!


Talade med några pensionärer och 
hur det talas på gatorna. Vad är 
rörelsen på gatorna. Hur är det 
för människorna i samhället 
- HUR blir vi ETT.

Väntande, inkluderande, välkomnande
Alla våramöten präglas av värdighet. 
Respekt och en äkta omtanke om varandra. 
Den världen jag vill vara med och skapa.

Om du också vill det, kan vi göra det
tillsammans. Vi tänker väldigt på hur 
vi bemöter människor som kommer in och 
även våra kollegor. Hur vi bemöter
varandra. Jag märker att stämningen vi 
skapar smittar av sig på gäster.

Ledare har upptäckt att värdskap är ett 
effektivt sätt att skapa kulturen där 
människor sätts först. Folk som arbetar 
i en organisation upptäcker att genom 
värdskap. Blir mer effektiva i relation 
till kollegor och kunder. Så värdskapet 
har elever, patienter, släkten och 
brukare.

Två sidor: Det är bra för människor och 
verksamheter.

Det är livet! Du känner det i hjärtat.

Välkommen för mig är ingenting man bara 
säger, utan det är att få en annan 

människa att känna sig.

Välkommen betyder att man verkligen ser 
den personen. Det är viktigt att vara 
välkomnande, eftersom alla människor 
söker en känsla av tillhörighet och 
trygghet. Det är ett grundläggande 
mänskligt behov på vilket sätt det 
skapar värde vilka utmaningar och 
motkrafterna är och hur vi kan göra 

för att omsätta det i ord och handling.

"Man vill bli älskad, i brist därpå 
beundrad, i brist därpå fruktad, i brist 
därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva 
människorna något slags känsla. Själen ryser
för tomrummet och vill kontakt till vad 
pris som helst."


"Välkommen in!", av Veronica Maggio

Du, jag slängerner en nyckel ifrån fönstret 
i köket. Jag bor fria trappor upp och  du
är välkommen!

Massa skor hela hallen. Folk vid fläkten  
som röker. Det är fest hos mig i kväll och 
hela världen är min. Oooh, och sång på sång. 
Det ekar över hela staden.

Åh, nått stort på gång. För det är kö från 
gatan upp på taket. Och grannarna har klagat 
sedan kvart över tio. Nu är alla i mitt kök 
och jag är alldeles paj. Spelar pappas skivor
ifrån 69.Jag sjunger "Casa vuol dir sona una 
donna ormai. O Mare Nero, o Mare Nero, 
o Mare ne."

Sänker volymen, låter alla sjunga med. Kan 
inte tänka. Jag står bara här och lek. Ooh 
sång på sång. För det är kö från gatan upp 
till hallen. Dunkande hjärtan kvart över fem.
Imman på rutorna meningen går hem. Flackande 
blickar upp och ingen. Åh ingen vet ifall det 
verkligen hänt.

Verkligen hänt.
Sång på sång. Det ekar över hela staden. 
Åh nått stort på gång. För det är kö från 
gatan upp hallen. Det ekar över hela staden.
För det är kö från gatan upp till hallen.


Jag skulle så gärna vilja höra hur 
Sverige demokrater,"Sverige vänner" resonera 
och veta vad de har för historia hur
har det blivit så här.

RING: 0706446224












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar