18 mars 2018

Ibland funkar det inte!


I dag har jag åkt buss - jag har åkt otroligt mycket
buss här nere - även om SnällTåg-bussen körde
ifrån mig i Alvesta har jag tagit igen det!

I går så möttes jag av ett antal bildskärmar på bussen.
Jag åkte linje 1 till stan, linje 3 till universitetet, linje 2
till brorsan och linje 7 till lägenheten. Det var i alla fall
3 skärmar per buss.

När jag tänker efter så fanns det skärmar med reklam på
bussen, på stan och på ICA. Möttes av fler skärmar än
jag ser i Stockholm. (eller finns de där men jag ser dem
inte? Det kan vara möjligt. Finns lite fler ute på stan
en lördag får jag allt medge.

Bussen ner till stan idag hade problem med en av
bildskärmarna där reklamen visas. Något strulade
med windows-systemet. Så det varv till och med så
att jag saknade reklamen.

På hemvägen så funkade inte skärmen med hållplats-
angivelserna, vilket medförde en del problem så på
kvällskvisten. Detta medförde att vi varken fick
angivet visuellt eller med ljud vad vi befann oss.
Som tur var så är Växjö min barndomsstad och vi
åkte mot det område jag växte upp i, men fönstrena
skitiga - så jag ska i ärlighetens namn säga att jag
knappt såg ut när det var mörkt. De testar som tur
inte med förarlösa bussar i Växjö - och det fanns
andra resenärer med på bussen. Så jag fick fråga
dem var jag var. Det visade sig att vi var precis
utanför den skola - Hovshaga skolan - där jag gick
i lågstadiet. Så jag kom fram till rätt hållplats till slut.

Det kommer ta ett tag till allt funkar med det elektroniska -
går kunde jag inte betala - tack för det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar