15 mars 2018

Mamma - i dag säger VI farväl!

Det är så svårt att finna ord till
en person som är och har varit
så betydelsefull som du har varit.

Örjan berättade att pappa har varit
och tagit avsked till dig i minneslunden.
Han är tillbaka på sjukhuset. Det är
fortfarande problem med infektionen
i magen. Tror inte att han får möjligheten
att säga adjö till dig i kyrkan.

Erik och Susann kommer - Erik har
tagit ledigt för att kunna vara med och
säga adjö till dig i dag i Urshults kyrka.
Kyrkan där pappa och du gifte er för
50 år sedan. Pappa sa att det var där du
ville bli begraven - så det får bli där vi
hälsa på dig, Gösta, mormor, morfar,
farfar och farmor.

Inga-lill Petersson
har slutat sin stund på jorden. Din kärlek
och omtanke om oss alla kommer alltid 
leva kvar. 






Hon lämnade oss den 24 februari - samma
dag som Iris föddes och hade sin födelsedag.

Tack för allt gott som Du oss givit Din rena 
kärlek till oss envar. Här tomt och öde blivit. 
Ditt goda minne lever kvar.

Vad mamma lärde mig!
* Fanns det någon som har levt som som har
uppfostrat sina söner - så är det mamma. Hon
är ett av mina föredömen här i livet! Hon har
verkligen varit en sann vän som aldrig tvekat
att säga sin mening! Hon har varit en av de
bästa av vänner för mig och sina väninnor.
Hon ställde upp när hennes morbröder Oskar
och Albert behövde hjälp i hushållet.

* Hon har varit den som har hållit samman
familjen i vått och tort. Hon har haft koll på vad
som är ett bra pris och har fått hushållsbudgeten
att räcka. Hon hjälpte mig med läxor - hon till och
med pluggade engelska och tyska på Komvux för
att kunna hjälpa oss med läxorna. Som hon lyckades
både jag och Örjan har dubbel examen och Niklas
studerade japanska och ryska, och blev ICA-handlare
och lärare. Hon hade nog blivit en riktigt duktig
Syokonsulent.

* En person som fick 74 år på jorden och som gjorde
mycket nytta på jorden i det lilla, men vars
barnbarn kommer att utföra underverk. Synd att du inte
få vara med här ibland oss. Jag köpte boken "Markus och
Martinus, som du ville att jag skulle köpa till Iris. Hon får
den snart!

I dag kommer vi alla att säga farväl till dig MAMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar