12 mars 2018

Ooo vilken underbar dag!



"Endast genom att ständigt fråga oss hur 
det vi gör idag kan göras bättre i morgon
kan vi komma vidare. Positiv upptäckarglädje 
skall besjälas oss också i framtiden".

*  Vad är jag tacksam för idag?
-   Att jag får möjlighet att träffa
ett antal trevliga människor!
-   Att få möjligheten att träffa gasellen
AMGA!
-Att vara med vid ett panelsamtal om
mångfald.
-   Kommer förhoppningsvis att vara med
när ett internationellt affärsnätverk skapas.
*  Vad behöver jag hjälp med idag?
+ Att sälja 30 idéböcker varje dag!
+ Att få tag på Johanna och Anna-Kajsa!
*  Vad känner jag skuld för idag?
?   Hjälpa hemlösa och EU-migranter med
att få gå på toaletten.
*  Hur kan jag göra någon glad idag?
^ Att ge människor komplimanger
^ Att hjälpa en vän!
^ Att bjuda in någon till 50års festen.

"Ödmjukhet betyder så mycket för oss
i vårt arbete och under vår fritid, ja, 
det är avgörande för oss som människor.
Det betyder inte bara hänsyn och respekt
för medmänniskor utan också vänlighet
och generositet. Vilja och styrka utan 
ödmjukhet leder ofta till konflikt
Tillsammans med ödmjukhet är vilja och 
styrka Ditt hemliga vapen för utvecklandet 
av Dig själv som individ och medmänniska".
*  Mitt engagemang gör mig ibland blind för
de utmaningar som ligger framför mig.

"Tänk på att tiden är Din viktigaste resurs. 

Du hinner så mycket på 10 minuter. ... Indela 
Ditt liv i 10-minuters enheter och offra så få 
som möjligt åt meningslöshet".
* Ska testa att indela min dag i 10 minuters delar.

"Det mesta är ännu ogjort. Låt oss förbli en 

samling positiva fanatiker, som med orubblig 
envishet vägrar att acceptera det omöjliga, 
det negativa. Det vi vill, det kan vi och det 
skall vi göra tillsammans, underbara framtid"!
* I morgon kommer att, även den blir en fantastisk 
dag!

"Lycka är inte att nå sitt mål, lycka är att vara 

på väg".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar