6 mars 2018

Skam, den som ger sig!


Ända sedan jag köpte min Samsung 8 så har jag haft lite strul - inte mega strul - utan något som jag har känt mig tvingad att ta tag i.

Jag hade problem med min dataanvändning.
2017 dec 19.51 GB
2018 jan 119 GB
2018 feb 58.42 GB
2018 mars 5.38 GB (6/3)

Jag hade problem med att en av sladdarna inte fungerade för att ladda batteriet. Då har jag ändå köpt ett extra batteri för att klara mig under en större del av dagen. Tycker med all möjlig tydlighet att jag har visat att IPhone och Samsung har problem med batterierna. Apple-kunder har ändå större problem eftersom deras batterier inte går att byta ut själv av kunden. Att inte batterierna håller de 24 månader som avtalet mellan kunderna och Telia gäller tycker jag är en liten skandal. När det sedan visar sig att Apple har byggt in ett fel där IPhone inte laddar fullt ut.

Så var har jag fixat under 2 dagar:
* Jag har äntligen kommit överens med Telia om att få ersättning för 200 GB som har "sprutat" ur min Samsung 8. Tack Lulu - var överraskad när du fixade det måste jag erkänna!
* Har sedan "nästan att jag köpte den haft en skyddande hinna över min Samsung 8, som heter Kopter - denna har varit "värdelös" - lossnar på min Samsung 8, eftersom den har "lite" rundade hörn. I går var den fjärde gången jag bytte! Tack Moje - att du fixade detta på garantin.
* I går var jag tvungen att uppdatera mina minneskort från 32GB till 64GB (detta var mitt eget ansvar - varför jag betalade 299 sek).

Det handlar om att man inte får ge sig - för då blir det väldigt mycket dyrare! Telia butikerna, Telia Kundservice och Samsungs service center i Kista - har försökt att bolla mig mellan varandra! Tycker att det ärlige tragiskt att handläggarna inte för anteckningar i systemet. Då kommer jag som kund i kläm!

Bara att byta dessa "Kopters-skydd" - hade kostat mig mer än 700 sek. NU ska jag ha ordentlig koll på hur datamängderna används - jag ska föra dagbok! Detta kan annars bli väldigt dyrt för mig under dessa 20 månader jag har kvar på kontraktet.

DEN 10 APRIL HAR TELIA BOLAGSSTÄMMA FRÅGAN ÄR OM JAG SKA TA MIG TID ATT ÅKA DIT!
Här ska ni få 3 anledningar att besöka TELIAs bolagsstämma:
1) Det är en rättighet som du som aktieägare har. (Du får kaffe och kaka)
2) Aktieutvecklingen har varit riktigt dålig genom åren, med en rad affärer i olika länder.
3) Hur behandlar Telia sina trogna kunder?
+ Varför är det så svårt att göra rätt?
VI FÅR SE HUR JAG GÖR MED BOLAGSSTÄMMAN!

Visst har jag tänkt tanken på att byta teleoperatör, men så har jag tänkt på Gillis och Moa som hjälpt mig så mycket - och bestämt mig för att vara klar. Teleoperatör, bank, tandläkare, frisör är något jag helst inte byter!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar