20 mars 2018

Välkomnande till oss!


Välkomnandet - modet att vara sig själv. När jag växte upp var jag väldigt rädd för mycket speciellt var jag rädd för att misslyckas. När jag inte låter rädslan styra mig utan låter. Det jag vill åstadkomma styr mig. Mår jag så mycket bättre. Funkar grupper - funkar samhället! Det är ganska mycket rädsla i vårt samhälle! Mellan väst och islam.


Vad är motsatsen till rädsla mellan människor? Avsaknaden av rädsla i förlängningen blir det fred. Det  kan vara kärlek, men det jag fastnade för mest var tillit. Om jag inte är rädd för något har jag tillit. Om jag ta på mig mina löper dojor och springer genom Iran, som i min 



värld var förknippad med väldigt mycket fördomar. Jösses vad kommer hända då. Men tänk om jag kommer kunna lägga all tid på tillit. Ett helt okänt folk en region jag inte vet något om. Många rädda för - tänk om det funkar. Jag kom där och var ganska sårbar. Eftersom jag var sårbar blev det så att människor hade större tilltro och ta hand mig. Jag ingenting begrep och faktiskt var i deras händer. Jag märkte en oerhörd stolthet folk är mycket stolta folk är. Mycket stolta över att vara gästfria vara vänskapliga. Genom Bulgarien, Dumänien, Polisen Lettland, Litauen , Estland och Finland. 



Det vi har upptäckt - Det vi har upptäckt är att folk varit vänliga vars jag än kommer är folk vänliga. Andra som jag hör reser längre distanser. På annorlunda sätt är samma slutsats. När jag fem-sex gånger per dag får frukt och frågan om jag vill bo hos dem. Lätt att tro på människors godhet då inga problem. "Hug each other".

Inkluderad och välkommen. Alla arbeten är till för att skapa ett värde - varför är det värdefullt att människor känner sig välkomna.

VÄRDSKAPET AB






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar