4 maj 2018

Alla människor är kreativa!


Jag har arbetat med IdébokIdéböckerna i över 10 år - det är fantastiska böcker! De kan vara startpunkten för ditt företag!

Varför inte köpa en idag? Du kan finna dem på www.interesting.org. Var snäll och fyll i Peter Pimpim Pettersson i anteckningarna så får jag en "kick back" från bröderna Härén.
En bok kostar 240 sek/st.


Så ska vi börja här: Jag är helt övertygad om att alla människor är kreativa - alla människor har idéer - när vi talar med varandra om dem så växer de. Det handlar mycket om ledarskap - vad vi kan göra TILLSAMMANS.

Jag skulle gärna vilja vara din guide på denna resa - vad ska den leda det bestämmer du själv. Har du några funderingar så har det inga problem att ringa mig på 0706446224.

Jag har funderat mycket kring dessa frågor mycket - en fråga man kan ställa sig är vad DU vill med att "träna" din aktivitet. Att "använda" sitt huvud är viktigt - lika viktigt som att träna din kropp. Som Ingmar Stenmark en gång sa - "Det är konstigt - ju mer jag tränar ju bättre blir jag". Det är mycket det det handlar om - att träna ditt huvud!

Jag har träffat människor som aldrig läser böcker, särskilt i tider med dessa när vi tror att vi klarar allt med datorerna, MEN batterierna tar "slut" energin blir lägre i mobilen, datorn, men även din egen energinivå kan bli lägre ibland!

Tänk att du starta med att läsa Idébok 1 - ett kapitel, 1-2 sidor och bara läser detta. Sedan väntar du till på kvällen. Det häftiga är att din hjärna har arbetat med "problemet" utan att du har varit medveten om det och du kommer att ta en rad lösningar som du skriver ner. Det ÄR häftigt och detta är DIN början!

Har du några frågor - ring mig - du är inte till besvär eller stör 0706446224!

Jag kommer att i ett antal bloggar att exemplifiera hur detta arbetssätt fungerar för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar