1 maj 2018

Upp till kamp!


Kommunalarbetarna var på plats
Körsbärsträden blommar i
Kungsträdgården!
Rutinerade gubbar på motor-
cykel bringade ordning i trafiken.
Tur att inte "Polizei" stod på tyska på
bilen!
Ensamkommande demonstrerade på
Raoul Wallenbergstorg.
Bad boys bad boys what you gone a do when they come for you? I dag har jag varit ute och träffat väljare och världsmedborgare. 
Fullt med folk på torget!
Chicken race mellan Svensk polis och
underdogen Über!
Nybrokajen
Började med att träffa ett polskt par på Café 60. Vi diskuterade demokrati och hur de trodde att första maj demonstrationerna skulle gå av stapeln i Polen och i Ungern.
Peter Petersson - min Body double!



Träffade fyra 17 åringar som jag diskuterade valfrågor med: De lyfte frågor om jämlikhet, human flyktingpolitik, att vi säljer vapen till krigförande länder, att vi inte sätter oss jämte någon på tunnelbanan, svenska politiken är hård mot auktoriteter som medarbetare på SVT, psykisk ohälsa. Killar talar inte om känslor och kvinnor kämpar mot kvinnor. Dessa ungdomar talade mycket om strukturer, normer och ett ord jag aldrig använde som 17-åring - heteronormativ!


Sedan bar benen till Norra Bantorget - där jag fick se Stefan Löfvens Första Maj-tal. 
Centerpartiet - det snällare
alternativet!

Sedan gällde det att få in deklarationen, vilket inte visade sig att vara det lättaste. Brevlådan på gavel var stängd. Så vi fick vara kreativa och sköt in deklarationspapperna under dörren.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar