1 maj 2018

Det är Sossarnas FEL - MEN det blev bra!







Det är rätt coolt egentligen! Sossarna har varit ett mycket kreativt tillsammans med Bondeförbundet har det drivit igenom mycket! Vem kom på 1:a Maj? Vem kom på Almedalen? Vem kom på Allmän Rösträtt för män och kvinnor? Vem kom på fackföreningar? De såg till att miljonprogrammet byggdes - Varför kan vi inte göra det igen?

De hade nog något att göra med fika-rasten också? Att vi har rätt till semester!

Att vi har anställningstrygghet. Sedan har de svårt att förstå företagande!


Jag är imponerad av var kreativa de har varit! "Vård, skola, omsorg", "Alla ska med!" - kanske är det på tiden att "Allah" ska med också! "Att öppna våra hjärtan" är viktigt i ett fungerande samhälle! Politiker kan egentligen vara ett karriärs spår för ALLA!

Jag har dem att tacka för mycket! Många av mina värderingar! Att jag hade möjligheten att göra min klassresa. En dag för alla!

Den mest spännande resan jag har fått göra men också den tuffaste har varit min klassresa!

TACK SOCIALDEMOKRATERNA och NI som ENGAGERAR ER FÖR den lilla människan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar