10 maj 2018

Sanningens ögonblick!


Sanningens ögonblick heter Annie Lööfs nya bok som jag håller på att läsa just nu.

Sanningens ögonblick heter Niclas Henriksson och Anders Dackes, två av mina allra bästa vänner från studieåren, B-uppsats från 1992, om vad som händer i köpögonblicket. 

Det skulle jag också vilja kalla det jag ägnar mig åt - när jag tar kontakt med människor runt omkring mig. Jag tycker att detta är riktigt utvecklande. I dag har jag träffat en rad olika människor med sina berättelser


På vägen ner till stan så träffade jag på en kvinna som läste en SOU om lån och byggande. Hon arbetar på SABO. Tillsammans satt ett par som var på vår ut i Skärgården.

Nere på plattan vid Segeltorg stod tre damer och marknadsförde bibelstudier. 

På det "gamla Scandic" hotellet, som nu heter Down town Camper och lockar till sig en mängd olika nationaliteter. Jag talade med fransmän, engelsmän, rumäner, amerikaner och tyskar. Ett av de bästa platserna att intervjua turister är i en hotellmatsal, foajé eller i tunnelbanan. 

Sedan bar vi oss ut till Djurgården - en av Stockholms turistmagneter - med Skansen, Gröna Lund, Abba Museet, Vasa museet, Nordiska Museet, Aquaria, Astrid Lindgrens värld!

Att gå här ute på Djurgården och höra språk från många av världens länder - här finner du också passande Vin och Sprithistoriska och Vikinga Museet. På baksidan av Vasa Museet ligger det en korv-moj, som säljer French hot dogs för 25 sek per stycket och där kommer en klok ung kille att stå och sälja korv hela sommaren.

Sedan så avslutade vi naturligtvis på Café 60 - Stockholms bästa och mest blandade cáfe. I dag var det i alla fall minst fem grupper som satt och skrev uppsatser i de olika rummen. En vet jag var om marknadsanalys.

Att besöka "gamla Dagslivs" på Fridhemsplan, som har tagits över av COOP för ett par år sedan. En av de innestads-butiker som säljer bäst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar