3 maj 2018

Spänning i vardagen!



 I går så glömde jag mitt SL-kort hemma - upptäcker det först när jag är vis spärrarna men har inte tiden att gå tillbaka och hämta plånboken!

Detta får konsekvenser visade det sig senare. Jag hade en tuff utmaning att tala mig förbi spärrvakten i Stureby. Mycket motvilligt släpper han igenom mig. efter mycket om och men.

Färden går till Rådmansgatan där jag ska ha ett möte på Café 60. Det är då jag märker eller kommer ihåg att alla mina pengar finns i den andra plånboken.

Sedan får jag bege mig till Webbhallen där jag ska byta en sladd för att kunna ladda min mobil - det är den fjärde gången jag byter sedan i november. Den expedit jag kom till först skulle ha kvitto trots att han visste att jag köpt staden där. Men jag ger mig inte och fann Emelie, som var den som sålde mig kabeln den 24 april. Det är bara så att vissa människor ser till att det hela löses - Emelie är en sådan klippa. Får erkänna att de oftast är tjejer och kvinnor som är bäst på att finna lösningar.

Buss 1 tar jag till Kungholmstorg och ska höra Martin Kunnonen från SD under KlimattimmenFORES. SDs klimatpolitik kan man säga mycket om för den är väldigt slirande - kort sammanfattad:  att satsa på forskning, vänta och se (inte sätta mål) och inte göra något i Sverige utan mer någon annanstans!

Kabeln går sönder igen - så jag får ta Buss 1 tillbaka till Webbhallen igen!

Sedan beger jag mig ner till Södertörns Högskola för att vara med på Drivhusets co-working. Fantastiskt att träffa dessa unga företagare.


Jag talar mig fortfarande genom spärrarna och in på bussarna - det är så att chaufförerna och spärrvakterna är justa och låter mig åka med.

Nu är det turen att vara med på ett arrangemang av Centerkvinnor tillsammans med Centerpartiet, CUF och Centerstudenter. Vi får lyssna på Tjejjourens Generalsekreterare och deras aktiviteter med att hjälpa tjejer mellan 10 - 25 år. På plats var Karin Ernlund från kommunal nivå, Sofia Ljunggren från Landstinget och Johan Hedin från Riksdagen.
Ett mycket trevligt och välorganiserat arrangemang som gjorde mig mycket klokare - Emma Blomdahl, som är ordförande i Centerkvinnor och kandidera till Landstinget var en av dem som fick det att fungera.

Under dagen har jag åkt tunnelbana, buss och pendel vid ett antal avgångar! Det har inneburit att jag har varit extra vänlig och smidig. Det gick smidigt utan att jag hade mitt SL-kort för det låg hemma Undrar vad MTR och SL skulle ha menat att jag skulle göra? Jag funderade ut att jag har under mina 24 år i Stockholm har jag betalat SL-kort för över 170.000 sek och aldrig plankat!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar